Przepisy

wtorek, 22 marca 2016

Fit: Ciasteczka owsiane z cynamonem

Od dawna chodziły za mną ciasteczka owsiane.

Ze względu na to, że nie jem teraz w ogóle słodyczy, chciałam zdobyć przepis na takie w wersji fit. Bez cukru, bez tłuszczu, ale ze smakiem!

Grzebałam, grzebałam i coś wygrzebałam. Zmodyfikowałam, dodałam coś od siebie i powstało właśnie takie małe cudo, którego przygotowanie zajęło mi dosłownie kilka minut (plus kwadrans w piekarniku).
Ciasteczka mięciutkie, sycące. Smak - genialny. Rozeszły się w kilka chwil. I zapach cynamonu rozchodzący się po całym domu.
Pitek od razu wsunął aż cztery (a owsianki nienawidzi i nazywa ją pieszczotliwie moją "paszą").

Przepisem się dzielę, bo naprawdę warto! Prawdziwa bomba energetyczna!

CIASTECZKA OWSIANE Z CYNAMONEM


Składniki:
- 2 duże banany (lub 3 mniejsze)
- 5-6 suszonych daktyli
- 1 szklanka płatków owsianych (ja używam górskich)
- 1/2 szklanki płatków orkiszowych/ gryczanych (lub jakichkolwiek innych)
- 3/4 szklanki drobno posiekanych migdałów, orzechów laskowych (ja dałam nerkowce), żurawiny, słonecznika itp.
- 2 łyżki wiórków kokosowych
- pół łyżeczki cynamonu (opcjonalnie, jeśli lubi się jego zapach)

Banany blendujemy na gładką masę. Daktyle zalewamy wrzątkiem (kilka łyżek) i czekamy chwilę aż zmiękną. Dodajemy je do bananów razem z wodą i blendujemy. Do powstałej masy wrzucamy płatki owsiane, orkiszowe, kokos, orzechy i cynamon. Czekamy aż płatki trochę zmiękną (ok. 10 minut).
Z powstałej masy powinno dać się uformować nieduże kulki (wielkości orzecha włoskiego). Jeśli konsystencja jest zbyt rzadka, dodajmy więcej płatków owsianych. Kulki wykładamy na blachę pokrytą papierem do pieczenia i formujemy z nich ciasteczka.

Pieczemy 15 minut w temp. 180 stopni C.

Ciasteczka przechowujemy w zamkniętym pojemniku. Nawet na drugi dzień są mięciutkie i pachnące. Mniam!


2 komentarze:

  1. Robiłam kiedyś bardzo podobne ciasteczka, ale chętnie wypróbuję twój przepis. Bardzo lubię wszelakie ciasteczka owsiane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam i życzę smacznego :-) Daj później znać jak Ci smakowały :-)

      Usuń