Przepisy

sobota, 12 marca 2016

Fit: wege placuszki z białej fasoli i marchewki

Dziś coś pysznego i to nie tylko dla wegetarian!

Fantastyczna alternatywa dla klasycznego schabowego w równie prostej wersji.
Troszkę inna, na pewno bardziej zdrowa, odrobinę bardziej wymyślna. Ale i pyszniejsza.
Osobiście, nie jestem ani wegetarianką ani fanką fasoli. Dlatego zaskoczył mnie fakt, że w placuszkach nie czuć jej zupełnie (nie licząc etapu przygotowań, kiedy to "zapach" - tu akurat inne słowo ciśnie mi się na usta - drażnił moje nozdrza).
Pomysł mam od kochanego Paputka, której przy tej okazji dziękuję za "wykopanie" i podesłanie tego cuda! Przepis zapożyczony od http://ervegan.com/ Poproszę o więcej!

I kto powiedział, że "wegetariańskie" znaczy "nudne"?  Taadaaam!


Wegetariańskie placuszki z białej fasoli i  marchewki

Składniki:
- 2 szkl startej marchewki
- puszka białej fasoli
- 1 łyżka sosu sojowego
- 1/4 szkl. oleju
- 1/2 szkl. bułki tartej
- 1 łyżka nasion słonecznika
- 1 mała cebulka
- ząbek czosnku
- odrobina startego imbiru
- 1 łyżeczka papryki wędzonej (lub ostrej)
- sol, pieprz

Marchew obrać i zetrzeć na wiórki. Przełożyć do dużego naczynia. Fasolę należy zmiksować z olejem, imbirem, cebulą i czosnkiem. Powstałą masę wymieszać z marchewką, przyprawami, bułką tartą i słonecznikiem.
Mokrymi dłońmi formować kotleciki dowolnej wielkości i układać na papierze do pieczenia.
Piec 30-40 minut w temp. 220 stopni C. W połowie tego czasu obrócić na drugą stronę. Uwaga, placuszki będą wtedy jeszcze miękkie.
Pod koniec można włączyć termoobieg, wtedy placuszki będą chrupiące z wierzchu. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz