Przepisy

piątek, 11 marca 2016

Fit: Makaron pełnoziarnisty z łososiem i szpinakiem

Witam w piątek!


Czas ruszyć pełną parą! Ja akurat mam dziś wolne (w pełni zasłużone!). W południe spotkanie, a póki co, pyszna kawa, wygodny siad na sofie i lapek on!
Przy okazji obmyślania planu piątkowego obiadu, przypomniałam sobie o swojej słabości do szpinaku. Popey'em nie jestem, mięśnie też specjalnie mi po nim nie rosną (nad tymi pracuję troszkę mniej przyjemnie), ale ubóstwiam go pod niebiosa!
Dlatego wygrzebałam kiedyś całkiem prosty przepisik na takie małe "conieco"
Gwarantuję, że genialny!


No to już!
Tak dla zachęty...

Pysznie, fit i co najważniejsze: błyskawicznie! Bo kto ma czas na stanie przy kuchni!?!

Pełnoziarnisty makaron ze szpinakiem i wędzonym łososiem:





Składniki:
- makaron pełnoziarnisty tagliatelle (np. Lubella)
- 100 g szpinaku (mrożony, świeży, jak kto woli)
- 200 g wędzonego łososia (wersja sałatkowa lub w plastrach)
- ząbek czosnku
- mała cebulka
- mała papryczka chilli (lub pół większej - zależy od upodobań smakowych)
- skórka z połowy cytryny
- oliwa
- sól, pieprz


Makaron ugotować wg. wskazań  na opakowaniu. Cebulkę i czosnek pokroić w kostkę. Papryczkę przekroić na pół, wyrzucić pestki, pokroić w kosteczkę. Na patelni podgrzać oliwę i podsmażyć cebulkę, czosnek i papryczkę.
Wrzucić rozmrożony i odsączony z wody szpinak i podsmażyć. Doprawić solą i pieprzem. Łososia pokroić w paseczki (wersja sałatkowa jest już pokrojona) i wrzucić na patelnię. Wszystko wymieszać i podgrzać. Posypać starta skórką z cytryny i jeszcze raz wymieszać. Makaron odcedzić i dodać do reszty składników. Dobrze wymieszać. Gotowe!

1 komentarz: